لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[کل: 1 میانگین: 5]

مقدمه

امروزه با توجه به فرسودگی ساختمان‌ ها و نیز افزایش تکنولوژی و نیاز به بازسازی و افزودن این موارد به ساختمان‌ ها، طراحی دکوراسیون داخلی منزل یکی از رسته‌ های پرطرفدار شمرده می‌ شود. بی‌ شک شمایی که این مطلب را مطالعه می‌ کنید یا به‌دنبال اطلاعات در خصوص نحوه طراحی دکوراسیون داخلی هستید و یا به‌ دنبال طراح دکوراسیون داخلی می‌ گردید. بنابراین پیشنهاد می‌ شود این مطلب را تا انتها دنبال کنید زیرا در این مطلب تمامی آن‌ چه که شما در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی لازم دارید برایتان ارائه خواهد شد.

سبک های طراحی دکوراسیون داخلی شامل، سبک کلاسیک، سبک مدرن و…. می شود. سبک های نام برده از سبک های پر طرفدار می باشند.

 اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی

 اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی منزل

 بسیاری از افراد این اعتقاد را دارند که طراحی دکوراسیون داخلی منزل کاری بسیار ساده و سلیقه ای می‌ باشد. ولی آن‌ چه که طراحی دکوراسیون داخلی را با اهمیت‌ تر می‌ کند مهارت‌ ها و قوانین موجود در آن می‌ باشد که در صورت رعایت آن‌ ها علاوه‌ بر این‌ که فضای منزل نیز افزایش خواهد یافت شما محیطی زیبا تر را نیز خواهید داشت.

 طراحی دکوراسیون داخلی خانه

 طراحی دکوراسیون داخلی خانه

 همان‌ طور که در بالا اشاره کردیم، طراحی دکوراسیون داخلی منزل، ۲ هدف را دنبال می‌ کند که اولین هدف آن ایجاد تناسب و هماهنگی بین اجزاء تشکیل‌ دهنده خانه و دوم؛ ایجاد فضای گرم و فضایی باز در محیط منزل می‌ باشد. طراحی دکوراسیون داخلی خانه مخصوصا در خانه‌ هایی که محیط کوچک‌ تری دارند و به‌ عنوان مثال نقلی نامیده می‌ شوند بسیار با اهمیت‌ تر جلوه می‌ کند.

 در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، باید مواردی را در نظر بگیرید که از جمله می‌ توان به سبک طراحی خانه و همچنین متریال و رنگ و همچنین نوع مبلمان و اجزایی که می‌ خواهد در آن خانه قرار بگیرد اشاره کرد. و برای این کار حتماً نیاز داریم تا یک نقشه از قبل تعیین‌ شده داشته باشیم و براساس آن این کار را انجام دهیم تا طراحی دکوراسیون داخلی خانه را به بهترین نحو ممکن انجام داده باشیم.

 بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی

 بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی

 بحث بعدی در مورد طراحی دکوراسیون داخلی مربوط به بازسازی منازل می‌ باشد. آن‌ چه که در بحث بازسازی حائز اهمیت است به دو بخش کلی و جزئی تقسیم می‌ شود. در بخش کلی شما می‌ توانید صرفاً نمای خانه را تغییر دهید اما در بحث بازسازی جزئی شما به‌ طور کامل می‌ توانید سبک و متریال مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی منزل را تغییر دهید.

 در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به‌ همراه بازسازی می‌ بایست حتماً هدف خود را از این اتفاق مشخص کنید تا تیمی که می‌ خواهد بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی را برای شما انجام دهد به‌ خوبی متوجه شود که شما چه نیاز هایی دارید و سلیقه شما به چه صورت می‌ باشد و بر اساس آن بهترین طراحی دکوراسیون داخلی منزل را برای شما به اجرا درآورد. این اتفاق باعث می‌ شود که نتیجه‌ی بسیار دلپذیرتری داشته باشید.

 طراحی دکوراسیون داخلی هال و پذیرایی

 طراحی دکوراسیون داخلی هال و پذیرایی

 آنچه که در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل بسیار حائز اهمیت می‌ باشد و می‌ توان مهم‌ ترین بخش طراحی دکوراسیون داخلی از آن نام‌ برده مربوط به هال و پذیرایی است. زیرا این بخش از خانه در بیشترین رفت‌ و آمد ها قرار دارد و بیشتر از هر بخش دیگر در معرض دید می‌ باشد. به‌ همین دلیل بسیار مهم است که این بخش به بهترین حالت، طراحی دکوراسیون آن انجام شود. چیدمان وسایل منزل در بخش هال و پذیرایی بسیار به نوع سبک مورد انتخاب شما بستگی دارد.

 در طراحی دکوراسیون هال و پذیرایی رنگ‌ ها، جنس مبل‌ ها، پرده‌ ها و همچنین المان‌ ها و اجزایی که درون هال و پذیرایی قرار می‌ گیرند بسیار مهم هستند که همه آن‌ ها هم باید با سبک مورد نظر شما تناسب داشته باشند و هم از نظر تونالیته‌ی رنگی بهترین و متناسب‌ ترین و به‌ طور کلی با یکدیگر هماهنگ باشند.

طراحی داخلی مینیمال

 طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

 طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

 دکوراسیون داخلی آشپزخانه یکی دیگر از بخش‌ های مهم هر خانه می‌ باشد چرا که افرادی مانند خانم‌ های خانه‌ دار بیشتر وقتشان در این محیط می‌ گذرد و همچنین محیط آشپزخانه فضایی باز و قابل‌ مشاهده از سمت پذیرایی می‌ باشد. کنار هم گذاشتن این عوامل خود اهمیت دکوراسیون داخلی آشپزخانه را نشان می‌ دهد. بنابراین بسیار مهم است که در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به‌ خوبی تمام موارد در نظر گرفته شود.

 آن‌ چه که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل در  آشپزخانه بیشتر از هر چیزی نمود پیدا می‌ کند سبک طراحی و معماری شما می‌ باشد که ابتدا باید آن را مشخص کنید و سپس می‌ بایست جای جای وسایل آشپزخانه از جمله یخچال، گاز و لباس‌ شویی و غیره را مشخص کرده و همچنین محل نصب لوله و اتصالات و دیگر وسایلی که می‌ خواهد در آشپزخانه قرار بگیرد می‌ بایست مشخص شود. وجود هماهنگی از نظر رنگ، جنس در وسایل آشپزخانه بسیار حائز اهمیت می‌ باشد.

 طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

 طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

 اتاق‌ خواب در منزل شما فضایی است که انسان بیش‌ از یک‌ سوم عمر خود را در آن محیط می‌ گذراند. بنابراین توجه به طراحی دکوراسیون داخلی این فضا بسیار حائز اهمیت می‌ باشد. به‌ گونه‌ ای که انسان آرامش‌ بخش‌ ترین لحظات خود را در این فضا می‌ گذراند. بنابراین باید در طراحی دکوراسیون اتاق‌ خواب به مواردی چون سرویس خواب، پرده اتاق‌ خواب، کاغذ دیواری، کمد دیواری، رنگ دیوار ها، نور پردازی و غیره توجه کامل شود.

زیرا همه این موارد و تناسب و هماهنگی آن‌ ها در کنار یکدیگر باعث ایجاد ۱ دکوراسیون داخلی اتاق‌ خواب باکیفیت شده که شما هنگامی‌ که در  آن به استراحت می‌ پردازید بیشترین آرامش را دارا خواهید بود به‌ همین دلیل اهمیت  اطاق خواب نیز در طراحی دکوراسیون داخلی نباید نادیده گرفته شود.

 طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام

 طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام

 بخش دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت می‌ باشد، طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام هست. این محیط از آن‌ جایی‌ که زمان بیشتری در معرض رطوبت قرار داشته و همچنین بیشتر در معرض آلودگی‌ ها و کثیفی‌ ها قرار دارد باید به‌ گونه‌ ای طراحی شود که همیشه بتوان آن را تمیز و مرتب یا به‌ طور کلی بهداشت را در آن رعایت کرد. بنابراین چیدمان وسایل و اجزاء تشکیل‌ دهنده سرویس بهداشتی بسیار مهم می‌ باشد.

همچنین بحث تهویه هوا نیز در حمام‌ ها و سرویس بهداشتی ها در منزل از اهمیت بیشتری برخوردار است. نکته دیگر در خصوص طراحی داخلی سرویس بهداشتی مربوط به زیبایی ظاهری آن می‌ باشد که معمولاً سرویس بهداشتی ها از سنگ و کاشی طراحی و اجرا می‌ شوند به‌ همین دلیل زیبایی ظاهری برای سرویس بهداشتی ها در کنار بهداشت و تمیزی آن‌ ها بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال ایده های بیشتر برای طراحی داخلی منزل می باشید اینجا کلیک کنید

 طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام

 سخن پایانی

 در این بخش مجموعه دژار که یکی از بزرگ‌ ترین و حرفه‌ای‌ ترین تیم‌ ها در حوزه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی منزل و معماری ایران می‌ باشد سعی کرده‌ است تا کلیاتی که مربوط به حوزه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی می‌ شود را برایتان جز به جز تشریح کند اگر به‌ دنبال یک تیم حرفه‌ای در این زمینه می‌ باشید و یا به‌ دنبال اطلاعات بیشتر در حوزه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی هستید می‌ توانید به سایت این مجموعه مراجعه کرده و اطلاعات کامل‌تری در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی بخش‌ های مختلف دریافت نمایید.

در این بخش ما در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی منزل صحبت کردیم اما این مبحث صرفاً به منازل و ساختمان‌ های مسکونی مربوط نمی‌ شود و تمام واحد ها اعم از مغازه‌ ها، مطب‌ ها، کلینیک‌ ها و دیگر ساختمان‌ ها از طراحی دکوراسیون داخلی بهره‌مند هستند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[کل: 1 میانگین: 5]