لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[کل: 1 میانگین: 1]

مقدمه

 طراحی داخلی آشپزخانه یکی از مهم‌ ترین بخش‌ ها در دکوراسیون منزل می‌ باشد. آشپزخانه، محلی است که بیشترین زمان  خانه‌ داران در آن می‌ گذرد و فضایی است که باید جذابیت بیشتری نسبت‌ به سایر بخش‌ های منزل داشته باشد. در طراحی داخلی آشپزخانه، باید به عواملی مانند سبک دکوراسیون منزل، فضای آشپزخانه و ابزار های ذخیره سازی و انواع سرویس‌ های آشپزخانه توجه شود.

 یکی از اصلی‌ ترین نکاتی که در طراحی داخلی آشپز خانه باید رعایت شود، طراحی بر اساس نیاز ها و سلیقه‌ های شخصی است. برای مثال، آشپز های حرفه‌ ای به‌ دنبال فضایی بزرگ، جای‌ گذاری صحیح و ابزار های آشپزی متعدد می‌ باشد. آشپز ها علاقه‌ مند به پخت‌ و پز هم می‌ توانند به‌ دنبال آشپزخانه‌ ای با محیطی دوستانه و فضایی اجتماعی باشند که با توجه به نیاز ها و سلیقه‌ های شخصی طراحی داخلی آشپزخانه متفاوت خواهد بود.

 در ضمن، در طراحی داخلی آشپزخانه باید به اهمیت رنگ‌ ها، جنس و نوع کابینت ها و سطوح کار آشپزخانه نیز توجه شود. رنگ‌ های روشن و همراه نور فضای بیرونی احساس آرامشی را در آشپزخانه به شما القا می‌ کند، در حالی‌ که رنگ‌ های تیره در آشپز خانه‌ های بزرگ، آرامش را به ارمغان می‌ آورد. در مورد کابینت‌ ها و سطوح کار آشپز خانه، باید به زیبایی و کاربردی بودن آن‌ ها توجه شود. به‌ علاوه، در طراحی داخلی آشپزخانه باید به حفظ فضای آشپزخانه از دیدگاه سرویس‌ دهی و ذخیره‌ سازی مواد غذایی نیز توجه شود.

 طراحی داخلی آشپزخانه باید بر اساس نیاز ها، سلیقه و بودجه شخصی انجام شود. با نگاهی به سبک‌ های مختلف داخلی می‌ توانید به طراحی داخلی آشپزخانه دلپذیر و جذاب دست یابید. اگر به‌ دنبال تیم حرفه‌ ای برای طراحی داخلی آشپزخانه و یا می‌ خواهید در این حوزه آموزش ببینید و به‌ دنبال اطلاعاتی در این حوزه می‌ باشید تا انتهای مطلب با مجموعه دژار همراه باشید.

 نکاتی که در طراحی داخلی آشپزخانه باید مورد توجه قرار بگیرد

 نکاتی که در طراحی داخلی آشپزخانه باید مورد توجه قرار بگیرد

 در طراحی داخلی آشپزخانه، باید به بسیاری از نکات توجه شود تا نتیجه‌ ای زیبا و عالی در طراحی آشپزخانه ایجاد شود. در ادامه برخی از مهم‌ ترین نکات طراحی داخلی آشپزخانه را برایتان تشریح کرده‌ ایم.

 1- فضای آشپزخانه: باید ابتدا به اندازه‌ی فضای آشپزخانه توجه شود. به‌ قدر کافی باید فضای آشپزخانه را در نظر گرفت و از قرار گرفتن اشیاء بی‌ مصرف جلوگیری کرد.

 ۲- سبک دکوراسیون: دکوراسیون و سبک‌ های آن اولین مواردی هستند که در طراحی داخلی آشپزخانه باید مورد توجه قرار بگیرند. به‌ همین دلیل باید ابتدا سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه انتخاب‌ شده و سپس طراحی داخلی آشپز خانه بر اساس آن صورت پذیرد.

 ۳- میز، صندلی‌ ها، مبل ها : مشخصاً باید به میز و صندلی‌ های طراحی‌ شده به شیوه‌ ای توجه شود که صرفه‌ جویی در فضا و هزینه را رقم بزند. و همچنین این موارد نیز باید با دکوراسیون و سبک آن هماهنگی داشته باشد.

 ۴- کابینت‌ ها و سطوح: متریال کابینت ها و سطوح آشپزخانه نقش اصلی در طراحی آشپزخانه دارند. برای طراحی داخلی آشپزخانه باید به ارتفاع کابینت ها و مکان‌ گزینی ابزار ها و اجزای آشپزخانه و آشپزی توجه شود.

 ۵- رنگ‌ ها: رنگ‌ های روشن و رنگ‌ های تیره در طراحی داخلی آشپزخانه نقش بسیاری دارد. و باید به آن‌ ها توجه کنید. ماهیت و چیدمان فضای آشپزخانه شما باید با رنگ‌ هایی که انتخاب می‌ کنید مطابقت داشته باشد.

 ۶- نورپردازی: در طراحی داخلی آشپزخانه باید به ابزار های نورپردازی توجه کنید. گاهی اوقات آشپز خانه ها نیازمند میزان نور متفاوت می باشند که بر اساس سبک و مساحت نوع‌ نورپردازی متفاوت است.

 در نهایت ، در طراحی داخلی آشپز خانه توجه به موارد گفته شده الزامی و مهم می باشد که اگر نیاز مند طراحی داخلی یک اشپز خانه حرفه ای می باشید توجه به این موارد بسیار مهم است.

طراحی داخلی رستوران

 انواع سبک های طراحی داخلی آشپز خانه

 انواع سبک های طراحی داخلی آشپز خانه

 طراحی داخلی آشپزخانه بدلیل اهمیت بالایی که این محیط در زندگی روزمره دارد، بسیار مهم است. برای طراحی یک آشپزخانه زیبا و کاربردی، باید با سبک‌ ها مختلف طراحی آشپزخانه آشنایی داشته باشید که در ادامه آن‌ ها را معرفی می‌ کنیم.

 ۱- سبک مدرن: این سبک به‌ منظور استفاده از طرح‌ های جدیدی برای طراحی آشپزخانه ایجاد شده‌ است. ظاهری منظم و بی لوازم است و به‌ همین دلیل مقرون‌ به‌ صرفه‌ ترین راه برای طراحی داخلی آشپزخانه به شمار می‌ رود. همچنین در این سبک از رنگ‌ های نوین و جدید با ظاهر شفاف و شیشه‌ ای استفاده می‌ شود.

 ۲- سبک کلاسیک: طراحی داخلی آشپزخانه کلاسیک از موادی مانند چوب، عتیقه جات و غیره استفاده می‌ شود که سبب ایجاد حس گرما و آرامش در محیط شده و حسی نوستالژیک را ایجاد می‌ کند. همچنین در این سبک از موادی مانند کاشی و سرامیک بکار بسته می‌ شود.

 ۳- سبک صنعتی: این سبک بیشتر مناسب برای آشپزخانه های بزرگ با نمای باز است. این سبک  بر اساس کاربری و کارگاه مدرن است که از طریق طرح‌ های بزرگ طراحی می‌ شود. این سبک بیشتر برای ساختمان‌ هایی طراحی می‌ شود که محیط زیادی برای آشپزی لازم دارند.

 ۴- سبک معاصر : در این سبک از مواد جدید، صاف و بدون خطوط منحنی استفاده می‌ شود. این سبک برازنده یک طراحی داخلی آشپزخانه جدید و نوین بشمار می‌ رود. البته در این سبک، وسایل آشپزخانه همخوانی بین ظاهر و کارایی آن‌ ها وجود داشته و این همخوانی حفظ شده‌ است.

طراحی داخلی کافه

 هزینه طراحی داخلی آشپز خانه

 هزینه طراحی داخلی آشپز خانه

 هزینه طراحی داخلی آشپزخانه به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از این عوامل شامل اندازه و متراژ آشپزخانه، سطح و مواد استفاده‌ شده در طراحی، محیط و زمان اجرای پروژه، شرایط بازار، مکان و سطح تجربه و مهارت طراح هستند.

 به‌ طور میانگین، هزینه‌ی طراحی داخلی آشپزخانه می‌ تواند در محدوده ۱۰ الی ۳۰ درصد از کل بودجه آشپزخانه باشد. برای مثال، برای ۱ آشپزخانه با بودجه ۲۰ میلیون تومان، هزینه طراحی آن بین ۲ تا ۶ میلیون تومان خواهد بود.

 هزینه طراحی داخلی آشپزخانه می‌ تواند با توجه به تجربه و مهارت طراحان و متخصصان مختلف تفاوت داشته باشد. برای این منظور، بهتر است قبل‌ از شروع پروژه، با چندین طراح و شرکت مشاوره طراحی داخلی آشپزخانه در ارتباط باشید و تعداد مناسبی پیشنهاد قیمت دریافت کنید تا درنهایت بتوانید بهترین تصمیم‌ گیری را برای طراحی داخلی آشپزخانه داشته باشید.

 طراحی داخلی آشپز خانه

 جمع‌بندی

 طراحی داخلی آشپزخانه از جمله مهم‌ ترین بخش در طراحی داخلی به شمار می‌ رود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌ باشد و با توجه به این‌ که امروز تنوع انواع سبک‌ ها و همچنین متریال بسیار زیاد شده‌ است طراحی داخلی آشپزخانه کاری سخت شمرده می‌ شود. اگر به‌ دنبال طراحی داخلی آشپزخانه هستید و می‌خواهید برای منزل یا ساختمان خود آشپزخانه طراحی کنید می‌ توانید جهت دریافت مشاوره رایگان با مجموعه متخصصین طراحی معماری دژار تماس گرفته و علاوه‌ بر مشاوره رایگان در مورد برخی از نیاز های خود نیز مشاوره دریافت کنید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[کل: 1 میانگین: 1]