لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[کل: 0 میانگین: 0]

 مقدمه

 بازسازی بافت فرسوده خانه‌ ها امروزه یکی از روش‌ های رایج برای تازه سازی و نو سازی خانه‌ ها می‌ باشد. بازسازی کلاسیک خانه یکی از سبک‌ های پرطرفدار در حوزه معماری می‌ باشد. سبک کلاسیک یکی از سبک‌ های شیک و دارای جزئیات بسیار زیادی می‌ باشد. و انتخاب این نوع سبک بیشتر بر اساس سلیقه صورت می‌ گیرد. اگر شما قصد دارید تا خانه خود را با استفاده از سبک کلاسیک باز سازی کنید بهتر است ابتدا اطلاعات کامل و جامعی در خصوص این سبک داشته باشید بنابراین توصیه می‌ شود تا انتهای این مطلب با مجموعه دژار همراه باشید.

با پیشنهادات کاربردی دژار برای بازسازی خانه بیشتر آشنا شوید.

ویژگی هایی بازسازی کلاسیک خانه

 

ویژگی هایی بازسازی کلاسیک خانه

همان‌ طوری‌ که گفته شد سبک کلاسیک یکی از سبک‌ های بسیار پرطرفدار مخصوصاً در کشور ما می‌ باشد. در باز سازی سبک کلاسیک نکاتی بسیار حائز اهمیت وجود دارد که می‌ بایست همه آن‌ ها را مورد توجه قرار داد که از جمله این موارد می‌توان به مصالح مورد استفاده، نمای ساختمان، استحکام‌ سازی ساختمان، ایجاد نظم و تقارن در ساختمان، توجه به سقف، پنجره‌ ها، توجه به ترکیبات و تونالیته های رنگی در سبک کلاسیک و همچنین انواع دیوار ها و پوشش های کف و در نهایت تزیینات ساختمان از جمله ویژگی‌ هایی هستند که در بازسازی کلاسیک خانه باید حتماً به آن‌ ها توجه شود که در ادامه برخی از آن‌ ها که بسیار مهم هستند را برایتان توضیح خواهیم داد.

بازسازی مدرن خانه

 متریال مورد استفاده در سبک‌ کلاسیک

 اولین ویژگی که در بازسازی کلاسیک خانه می‌ بایست حتماً مورد توجه قرار بگیرد متریال و مصالح مورد استفاده در این سبک می‌ باشند به‌ طور کلی سنگ اصلی‌ ترین مصالح در سبک کلاسیک می‌ باشد همچنین چوب و فلزاتی مانند استیل از دیگر مصالح پرکاربرد در سبک کلاسیک به شمار می‌ روند. سیمان سفید و گچ نیز از جمله مصالح پر استفاده می‌ باشند.

 بازسازی نمای کلاسیک خانه

 بازسازی نمای کلاسیک خانه

 سبک کلاسیک در نما، امروزه بیشتر با عنوان نمای رومی یا یونانی شناخته می‌ شود. نکته حائز اهمیت این است که بازسازی خانه صرفاً متعلق به فضای داخلی نبوده و نمای ساختمان نیز می‌ بایست مورد بازسازی قرار بگیرد در نمای کلاسیک آن‌ چه که مورد توجه قرار می‌ گیرد ایجاد نظم و تقارن با استفاده از سنگ‌ ها می‌ باشد. از جمله سنگ‌ هایی که در نمای خانه‌ ها با سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می‌ گیرند می‌ توان به سنگ‌ های مرمر، گرانیت و تراورتن اشاره کرد همچنین سیمان سفید نیز از مصالح اصلی و کاربردی در نمای کلاسیک به شمار می‌ رود.

 نظم در بازسازی کلاسیک خانه

 نظم در بازسازی کلاسیک خانه

 در بالا اشاره کردیم کم نظم از اصول اولیه سبک کلاسیک در معماری می‌ باشد و اگر به ساختمان‌ هایی که از این نما برخوردار هستند توجه کنید اولین چیزی که مطمئناً توجه شما را به خود جلب خواهد کرد ایجاد تقارن و نظم چه در نما و چه در طراحی داخلی خواهد بود. زیرا سبک کلاسیک در بازسازی خانه یکی از سبک‌ های منظم شناخته می‌ شود که تقارن از اصول اولیه این سبک برشمرده می‌ شود.

 وجود ستون در بازسازی کلاسیک خانه

 سبک کلاسیک از جمله سبک‌ های سنگین در معماری می‌ باشد همچنین برای افزایش استحکام در بنا ها و همچنین با هدف زیباسازی از ستون‌ ها استفاده می‌ شود. بنابراین ستون‌ ها ۲ هدف را در سبک کلاسیک دنبال می‌ کنند. ستون‌ های سنگی مرمر با سرستون‌ های گچ‌بری‌ شده از عناصر بسیار زیبا در سبک کلاسیک به شمار می‌ رود که علاوه‌ بر زیبایی استحکام را نیز برای بنا با خود به‌ همراه دارد.

 هال و پذیرایی در بازسازی کلاسیک خانه

 هال و پذیرایی در بازسازی کلاسیک خانه

 یکی دیگر از بخش‌ های مهم در سبک کلاسیک هال و پذیرایی می‌ باشد. به‌ طور کلی بایست گفت هال و پذیرایی نقش بسیار تعیین‌ کننده‌ای در سبک کلاسیک دارد زیرا در این سبک، فضا های نام‌ برده به‌ طور کامل به نمایش در می‌ آیند. بنابراین اجرای جزئیات و طراحی در سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت می‌ باشد.

در سبک کلاسیک توجه به رنگ‌ ها، اجزاء مورد استفاده در هال و همچنین نحوه چینش مبل‌ ها و نیز محل قرارگیری اکسسوری ها بسیار حائز اهمیت می‌ باشد که معمولاً می‌ بایست با مصالح سبک کلاسیک هماهنگی وجود داشته باشد که معمولاً چوب حرف اول را در این سبک می‌ زند.

 بازسازی اشپز خانه به سبک کلاسیک

 بازسازی اشپز خانه به سبک کلاسیک

 بخش مهم دیگر در بازسازی خانه به سبک کلاسیک، طراحی و معماری آشپزخانه می‌ باشد. توجه به نوع کابینت و فرم آن‌ ها و همچنین از آن‌ جایی‌ که سبک کلاسیک، سبکی کاملاً لوکس می‌ باشد می‌ بایست از فرم‌ های خاص استفاده شود که علاوه‌ بر سادگی زیبایی را نیز ارائه دهد. برای کابینت‌ ها و اجزای تشکیل‌ دهنده معماری آشپزخانه می‌ توان از چوب‌ ها و کابینت‌ های هایگلاس نیز استفاده کرد. ولی به شرط آن‌ که تناسب رنگی و معماری آن به‌ طور کامل رعایت شود.

 

 ترکیبات رنگی در بازسازی کلاسیک خانه

 رنگ‌ ها علاوه‌ بر آبی که از لحاظ روان‌ شناسی و تأثیراتی که بر روی انسان می‌ گذارد نشان‌ دهنده شخصیت بنا می‌ باشد. یا می‌ توان گفت که به بنای ما شخصیت می‌ بخشد. سبک کلاسیک از آن‌ جایی‌ که برگرفته از معماری قدیمی و کلاسیک می‌ باشد باید اصالت و ابهت ساختمان را حفظ کند. غالب ترین رنگی که در معماری کلاسیک مورد استفاده قرار می‌ گیرد به رنگ سفید مات یا ترکیبی با سفید شیری می‌ باشد.

همچنین رنگ‌ هایی چون کرمی، طلایی، نقره‌ای، یشمی، سورمه ای و مرواریدی از جمله طیف‌ های رنگی هستند که در ترکیب با رنگ سفید مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

 هزینه بازسازی کلاسیک خانه

 هزینه بازسازی کلاسیک خانه

 با توجه به نوسانات قیمتی نمی‌ توان قیمتی ثابت را به‌ عنوان هزینه بازسازی کلاسیک خانه معرفی کرد علاوه‌ بر این عوامل دیگری نیز وجود دارند که این میزان را تغییر می‌ دهند که از جمله می‌ توان به مساحت ساختمان، موقعیت مکانی و همچنین سلایق و تزئیناتی که می‌ خواهید در بنا ایجاد کنید بستگی دارد. به‌ طور کلی اگر می‌ خواهید هزینه بازسازی را بدانید می‌ توانید با متخصصین مجموعه دژار ارتباط برقرار کنید.


 در نهایت

 مجموعه دژار مفتخر است که در این مقاله توانسته است اطلاعات کامل و جامعی در خصوص بازسازی کلاسیک خانه در اختیار شما عزیزان قرار دهد. اگر می خواهید شرکت بازسازی خانه را انتخاب کنید می توانید مطالب بیشتری در این بخش مطالعه کرده و همچنین تیم مجرب دژار تاکنون توانسته است رزومه‌ی قابل‌ توجهی از فعالیت‌ های معماری و طراحی خود به‌ جای بگذارد.

اگر شما قصد بازسازی خانه خود به سبک کلاسیک را دارید و نمی‌ دانید که از کجا باید شروع کنید و چه ویژگی‌ هایی را به‌ طور کلی باید در نظر بگیرید یا می‌ خواهید در مورد هزینه‌ ها و موارد دیگری که در این مقاله به آن اشاره نشده است سوالاتی را مطرح کنید می‌ توانید با مشاورین مجموعه تماس گرفته و تمامی مشکلات خود را حل و فصل کنید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[کل: 0 میانگین: 0]