لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[کل: 1 میانگین: 5]

 مقدمه

 طراحی داخلی اداری شامل برنامه‌ ریزی، طراحی، دکوراسیون و تزیینات داخلی ساختمان‌ های اداری می‌ باشد. که هدف آن بهبود محیط کاری، تعامل افراد، کاهش خستگی و استرس و در نهایت افزایش بهره‌ وری کاری می‌ باشد.

 در طراحی داخلی اداری به بخش‌ بندی، مصالح و متریال استفاده‌ شده، مکان نصب لوازم و دکوراسیون و همچنین توجه به نورپردازی و تهویه مطبوع نیز می‌ بایست توجه شود و تلفیق لوازم و متریال و مصالح مورد استفاده نیز از عوامل مهم در طراحی داخلی اداری بشمار می‌ رود.

 بنابراین در طراحی داخلی اداری باید علاوه‌ بر الزامات و محدودیت‌ های اساسی، بهبود محیط کاری و تأثیرات مثبت بر روی کارکنان و مدیران سازمان را ایجاد کند. در این‌ راستا انتخاب رنگ‌ ها، تزیینات، لوازم و تجهیزات باید با رعایت استاندارد های جهانی و حفظ استاندارد های ایمنی و سلامت کاری صورت پذیرد.

طراحی داخلی مطب دندان پزشکی

 نکاتی که در طراحی داخلی اداری باید مورد توجه قرار بگیرد

 نکاتی که در طراحی داخلی اداری باید مورد توجه قرار بگیرد

 طراحی داخلی اداری یکی از موارد و مباحث بسیار مهم و حائز اهمیت در دکوراسیون می‌ باشد. به‌ همین دلیل نکات و مواردی وجود دارد که باید به‌ هنگام طراحی داخلی اداری مورد توجه قرار بگیرد که در ادامه آن‌ ها را بیشتر مورد توجه قرار می دهیم.

 ۱- محیط کاری: توجه به محیط کاری افراد در جهت ایجاد فضایی مطلوب و مورد علاقه برای کارکنان، می‌ تواند خستگی و ناراحتی‌ های احتمالی کارکنان را کاهش داده و ارتقای سطح بهره‌ وری را برای کارکنان فراهم کند.

 ۲- بخش‌بندی: بخش‌بندی های مناسب و کار آمد فضای اداری و تقسیم‌ بندی فضا های مختلف، به افراد کمک خواهد کرد تا با آرامش و با احساس کنترل بالا و تمرکز بیشتر بکار خود برسند.

 3- رنگ‌ ها و نورپردازی: رنگ‌ های مناسب و ترکیب درست آن‌ ها، افق نگرش بالایی را ایجاد خواهد کرد. همچنین، نورپردازی مناسب می‌ تواند بر روی افزایش تمرکز و کاهش خستگی تأثیر قابل‌ توجهی بگذارد.

 ۴- تهویه مطبوع هوا و صدا : سیستم‌ های تهویه مطبوع و کنترل صدا، به کاهش آلایندگی هوا و تولید صدای نا مطبوع کمک می‌ کنند. و به‌ راحتی منجر به افزایش تمرکز و کیفیت بالای کار می‌ گردد.

 5- فضا های مشترک: فضا های مشترک مناسب و وجود فضا هایی برای تفریح و استراحت کارکنان از جمله عوامل مهم در بهبود فضای کاری در طراحی داخلی اداری محسوب می‌ شود.

 ۶- استفاده از فضا های سبز: استفاده از گیاهان داخلی در برخی قسمت‌ های فضای اداری می‌ تواند به‌ عنوان عاملی آرامش‌ بخش برای کارکنان عمل کند.

 ۷- پذیرایی مهمانان: از آن‌ جایی‌ که محیط‌ های اداری فضایی برای حل تعارضات و مشکلات ارباب‌ رجوعان می‌ باشد و از طرفی ممکن است شلوغی فضا باعث منتظر ماندن ارباب‌ رجوع شود بهتر است که فرضیایی پذیرایی مناسب برای مهمانان سازمان اضافه گردد. علاوه‌ بر این فضای پذیرایی ارزش افزوده‌ای برای سازمان شما خواهد بود و فضا با ارزش‌ تر نشان داده می‌ شود.

طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی اداری مدرن

طراحی داخلی اداری مدرن

 طراحی داخلی مدرن برای ادارات، به معنای استفاده از طرح های ساده و شیک است که تناسب کاملی با نیاز ها و رفاه کارمندان دارد. طرح داخلی اداری مدرن، باید با اصول طراحی فضا، رنگ و نور، انتخاب مواد و فن آوری های حرفه ای صورت پذیرد.

 در طراحی داخلی اداری مدرن، از موارد زیر می توان استفاده کرد:

 1- استفاده از رنگ های طبیعی و نوین با توجه به نوع فعالیت اداری؛

 2- استفاده از مراکز کاری با طراحی شیک، اما ساده و کارا با ابزار های کاربردی و دسترسی آسان به آن ها.

 3- استفاده از مواد و تجهیزات مدرن و به روز، به منظور افزایش راحتی کاربران و نیز کاهش هزینه های اداری، مانند سیستم های هوشمند برای نورپردازی و کنترل دمای اتاق ها و بخش های مختلف ساختمان ها.

 4- استفاده از مبلمان مدرن با توجه به نیاز های کاربردی و الگوی طراحی

 5- استفاده از رنگ های جذاب و زنده جهت کاهش تنش و خستگی کاربران در محیط کاری.

 در طراحی داخلی اداری مدرن، مهمترین عامل، توجه به راحتی و رفاه کارمندان و نیرو ها می باشد. به همین دلیل، طراحی باید به گونه ای باشد که سازمان و کارکنان از آن استقبال کنند.

 هزینه طراحی داخلی ساختمان اداری

 هزینه طراحی داخلی ساختمان اداری

 هزینه‌ ی طراحی داخلی برای یک اداره به‌ طور کلی به بسیاری از عوامل بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

 اندازه و مساحت اداره

 میزان پرسنل و تعداد کارمندان

 نوع سبک و تزئینی که مدیران اداره می خواهند (به عنوان مثال، طراحی کلاسیک، طراحی مدرن و یا طراحی اکو)

 نحوه‌ ی استفاده کردن از محیط کاری

 به طور دقیق تر هزینه‌ های طراحی داخلی اداره به چندین عامل بستگی دارد که به طور خلاصه به شرح زیر هستند:

 ۱- اندازه و مساحت اداره: همان‌ طور که اشاره شد، بزرگی وسعت اداره بر تعداد فضایی که باید به آن طراحی داخلی داده شود تاثیر گذار است.

 ۲- نوع فضا و کاربری: نوع فعالیت اداری و نحوه استفاده از فضای داخلی اداره نیز بر هزینه طراحی تاثیر دارد. به عنوان مثال تفاوت قابل توجهی بین هزینه طراحی داخلی یک اداره حسابداری و طرح داخلی یک کتابخانه عمومی وجود خواهد داشت.

 ۳- نوع سبک و تزئین: این یکی از مهم‌ ترین عوامل در تعیین هزینه طراحی داخلی است. مدیران بسیاری، شاید طراحی داخلی را بدون نقشه و برنامه ریزی انجام دهند که در نتیجه برای تحقق آن باید بیشتر هزینه صرف کرد. این مدیران برای طراحی داخلی با سبک خاص، مانند طرح داخلی کلاسیک، مدرن، اکو، صنعتی یا دیگر سبک ها بیشتر هزینه می‌ کنند.

 ۴- کیفیت بازسازی و نوع مصالح استفاده شده: هر گاه شما قصد بازسازی یا تغییر در طرح های قدیمی داشته باشید، ممکن است هزینه بیشتری نسبت به یک طراحی داخلی جدید داشته باشید. هزینه بازسازی یک فضای معمولی با توجه به کیفیت مصالح اجرایی، درجه کار و مدت زمان پروژه بسیار متفاوت می باشد.

 خلاصه می‌ توان گفت که برای محاسبه دقیق ترین هزینه‌ی طراحی داخلی ادارات، بهتر است مشاوره با طراحان داخلی دژار انجام دهید. با در نظر گرفتن عواملی که وجود دارد، متخصصین معماری و طراحی مجموعه دژار به شما توضیح خواهند داد که چطوری می‌ توانید هزینه کلی برای طراحی داخلی محل کارتان را تعیین کنید.

 طراحی داخلی ساختمان اداری

 جمع‌بندی

 در این مقاله مجموعه دژار تلاش خود را کرده‌ است تا هر آن‌ چه که شما در خصوص طراحی داخلی اداری نیاز دارید بدانید و همچنین تمامی نکات و مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی اداری می‌ بایست به آن‌ ها توجه شود را برایتان شرح دهد. اگر به‌ دنبال یک تیم متخصص در حوزه طراحی معماری، چه طراحی داخلی و چه طراحی ساختمان می‌ گردید می‌ توانید ابتدا با مشاوره رایگان، فرایند طراحی داخلی معماری خود را با مجموعه دژار پیش بگیرید.

 

لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[کل: 1 میانگین: 5]